מדוע החרדים לא משתתפים בהפגנה? איש החינוך מסביר

אסתי פלד 1 Comment on מדוע החרדים לא משתתפים בהפגנה? איש החינוך מסביר

הרב מרדכי בלוי שוחח עם 'קול חי' על היחס החרדי להפגנת הימין: "אילולי המאמר שקראו אותו גם ראשי הישיבות היית פוגש שם אולי אלפי בחורי ישיבות השם ירחם. אליהם דיברו. אנחנו בעד ההפגנה, המסר והמטרה אבל לא כל האמצעים מקדשים אותה"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איש החינוך הרב מרדכי בלוי, שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על הפגנת הימין והיחס החרדי אליה. "הציבור שלנו חש ומרגיש שאנחנו עם הימין וזה נכון, אבל אנחנו לא ימין ולא שמאל. היות ואנחנו הכי סובלים מדיקטטורת הבג"ץ יש רצון לעזור במאבק נגד הבג"ץ", הסביר בלוי.

הוא התייחס למאמר בעיתון יתד נאמן הבוקר נגד השתתפות חרדית בהפגנה: "יתד נאמן פנה לקהל קוראיו, לא לכלל הציבור. כי הגיעו ידיעות שהמארגנים ארגנו מתחם מיוחד לחרדים בהפרדה וזו לא הבעיה. הם לא מבינים שאצלנו זה הולך הפוך – אתה לא יוצא לרחוב אם גדולי ישראל לא מורים ועומדים בראש המערכה. אני ארגנתי כמה הפגנות ענק בעבר".

עוד הוסיף בלוי: "היו דיונים אולי לכתוב מכתב של גדולי ישראל נגד ההפגנה. אם היו כותבים מכתב ובכל זאת היה ציבור מגיע זה היה חילול השם. פתרו את הבעיה במאמר נוקב, בסגנונו החריף של ישראל פרידמן. ליהודי חרדי אין מה לחפש שם. יש שם דוברים ואף דוברות שממש לא מתאים שניתן להם לגיטימציה".

לדבריו "אני אישית שמעתי אתמול מבני ישיבות שהם רוצים ללכת. בהחלט שאילולי המאמר שקראו אותו גם ראשי הישיבות היית פוגש שם אולי אלפי בחורי ישיבות השם ירחם. אליהם דיברו. אנחנו בעד ההפגנה, המסר והמטרה אבל לא כל האמצעים מקדשים אותה".

הוא התייחס גם לעיכוב ביישום הדרישות החרדיות מהממשלה: "חוק הדיחוי יהיה. לא יהיה תקציב בלי שיובטח מעמדם של לומדי התורה. גם בתקציב כל מה שהובטח יהיה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ערכים מבולבלים וסותרים. חינוך בדרך של הסתרה ופחד מלהתמודד אינו חינוך אלא הסתרה ובריחה. בהצלחה!